۱۳۱ مدرسه در دولت سیزدهم در اردبیل به بهره‌برداری رسید – خبرگزاری ام ویک | اخبار ایران و جهان

۱۳۱ مدرسه در دولت سیزدهم در اردبیل به بهره‌برداری رسید - خبرگزاری ام ویک | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار ام ویک، کلام‌الله صفری عصر دوشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با تبریک هفته خبرنگار، از اصحاب قلم و رسانه به عنوان مروجان حقیقت و تبیین و تفسیر واقعیت‌های جامعه یاد کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند افکار عمومی را در مسیر درست و شفاف‌سازی بهتر امور هدایت کنند.

وی با بیان اینکه در این سه سال شفاف و روشن با مردم و مخاطبان تعامل و ارتباط برقرار کردیم، افزود: ما در آموزش و پرورش استان اردبیل با ۲ چالش جدی روبه‌رو بودیم که هم در بحث کمبود نیروی انسانی و هم کمبود فضای آموزشی تلاش کردیم تا کاستی‌ها و نارسایی‌ها را در حد وسع و توان رفع کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: برای جبران کمبود نیروی انسانی در دولت سیزدهم بیش از سه هزار و ۲۸۵ معلم جذب آموزش و پرورش شده که همه آنها از طریق آزمون و مراحل فنی، تخصصی و تأیید صلاحیت وارد آموزش و پرورش شدند.

صفری در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر به اندازه خروجی نیرو از آموزش و پرورش، ورودی به این مجموعه را شاهد هستیم و ساماندهی مطلوب در نیروی انسانی در کلیه واحدهای آموزشی به انجام رسیده است.

وی اضافه کرد: در تیرماه ثبت‌نام دانش‌آموزان اول ابتدایی به اتمام رسید و در حال حاضر ۹۸ درصد ثبت‌نام کتب درسی انجام شده و در پایه‌های داخلی نیز بدون مراجعه والدین ثبت‌نام‌ها به انجام رسیده است.

صفری بیان کرد: از امروز ثبت‌نام پایه دهم شروع شده و تلاش ما بر این است تا در کوتاه‌ترین زمان ثبت‌نام‌ها به انجام رسیده و در شهریورماه نواقص و کاستی‌ها را برطرف و آماده شروع سال تحصیلی جدید باشیم.

وی در ادامه یادآور شد: ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در طرح شیر رایگان تحت پوشش قرار گرفتند و در توسعه متوازن رشته‌های نظری و فنی و حرفه‌ای نیز توازن مناسبی ایجاد شده است.

صفری به ارتقای جایگاه استان در کنکور اشاره کرد و گفت: هم در کنکور و هم میانگین نمرات دانش‌آموزان جهش خوبی را شاهد بودیم به طوری که با ارتقای ۱۰ رتبه‌ای در نمرات نهایی دانش‌آموزان، جایگاه استان به ۲۱ رسیده و در کنکور نیز رتبه ۲۴ کشور را داریم.

وی افزود: تعداد هنرستان‌های استان از هفت باب به ۱۰ باب رسیده و در قالب طرح امین شاهد جذب ۳۵۸ نفر روحانی و طلبه در آموزش و پرورش بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به تکمیل ۳۵ نمازخانه نیمه‌تمام در فضاهای آموزشی و پرورشی اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر تنها ۱۰ نمازخانه نیمه‌تمام در استان داریم و تعداد اردوگاه‌های دانش‌آموزی را نیز در اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر با ارتقای فضای مناسب افزایش دادیم.

صفری به افزایش سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی با افتتاح ۴۵ چمن مصنوعی اشاره کرد و ادامه داد: سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی از ۲۱ سانتیمتر در سه سال اخیر به ۵۹ سانتیمتر به ازای هر دانش‌آموز ارتقا یافته است.

وی تجهیز و راه‌اندازی ۹۲ اتاق بهداشت در مدارس و تسهیل‌گری در صدور سند مالکیت مدارس را به عنوان عملکرد مناسب دولت سیزدهم یادآور شد و تصریح کرد: برای یک‌هزار و ۱۸۰ فضای آموزشی سند مالکیت تک برگی دریافت شده و اجازه ندادیم حتی یک متر مربع فضای آموزشی استان به سایر حوزه‌ها تغییر پیدا کند.

صفری از تجهیز و راه‌اندازی اولین مدرسه اوتیسم همزمان با شروع سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: ۳۸۰ پروژه در آموزش و پرورش در حال اجرا است تا ما بتوانیم سرانه فضای آموزشی را در شهر اردبیل که کمتر از ۲ متر مربع است، ارتقا دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: در این سه سال ۱۳۱ مدرسه به بهره‌برداری رسیده و سیستم گرمایشی ۷۳۹ مدرسه نیز به شرایط استاندارد رسیده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۱۳۱ مدرسه در دولت سیزدهم در اردبیل به بهره‌برداری رسید – خبرگزاری ام ویک | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۱۳۱ مدرسه در دولت سیزدهم در اردبیل به بهره‌برداری رسید – خبرگزاری ام ویک | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.