ردپای خیران در پرداخت تسهیلات به نیازمندان کردستان – خبرگزاری ام ویک | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری ام ویک؛ گروه استان ها: نام کمیته امداد امام که به میان می آید حمایت های این نهاد انقلابی که تبلوری از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است، مطرح می شود، کمک هایی که با نیازمندان ارایه می شود تا زمینه رفاه و آرامش را برای آنها فراهم آورند.

طبق رویکردهای این نهاد انقلابی تمامی فعالیت های کمیته امداد امام بر محور امدادرسانی و حمایت از افراد و خانواده های نیازمند با تاکید بر حفظ کیان خانواده و کرامت و عزت نفس آنان انجام می شود و در این مسیر 75 هزار خانوار کردستانی تحت حمایت کمیته امداد کردستان هستند.

160 هزار مددجو تحت پوشش کمیته امداد کردستان

براساس اعلام کمیته امداد استان کردستان این تعداد خانوار شامل 160 هزار مددجو هستند که از این تعداد 33 هزار زن سرپرست خانوار، 24 هزار دانش آموز، هزار و 500 دانشجو و 11 هزار یتیم و محسنین هستند.

در کنار حمایت های این نهاد انقلابی از سال 1395 صندوق قرض الحسنه امداد ولایت وابسته به همین نهاد انقلابی با هدف کمک به اقشار ضعیف جامعه در زمینه های مختلف مانند مسکن، تحصیل، درمان و کسب و کار، تاسیس شد که عنوان یک وسیله برای هدایت ظرفیت های مالی و اعتباری نیکوکاران در راستای کمک به اقشار ضعیف جامعه و گسترش فرهنگ یاری رساندن به افراد نیازمند راه اندازی شده است.

این صندوق با تایید دفتر مقام معظم رهبری ایجاد شده تا توسعه و ترویج سنت الهی قرض الحسنه و پویاتر کردن شیوه های دستگیری از نیازمندان را ایجاد شد.

منابع این صندوق از محل منابع امداد و سپرده خیرین نیک اندیش تامین می شود که زمینه کمک به افراد نیازمند را در استان کردستان فراهم آورده است.

ردپای خیران در پرداخت تسهیلات به نیازمندان کردستان

به گفته جلال محمودیان مدیر صندوق قرض الحسنه امداد ولایت؛ به منظور دستگیری از نیازمندان این صندوق از سال 95 در کردستان راه اندازی شد تا با جذب سپرده خیران و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال، تامین جهیزیه، درمان بیماری، کمک هزینه مسکن، کمک هزینه تحصیلات به مددجویان و نیازمندان کمک کند.

این صندوق ویژگی های متفاوتی برای پرداخت تسهیلات دارد که بدون کارمزد و صفر درصد تسهیلات خود را پرداخت می کند و هیچ گونه جریمه دیرکردی ندارد.

پرداخت تسهیلات در این صندوق به صورت بلندمدت بوده و تا 60 ماه تسهیلات قسط بندی می شود و سایر فعالیت های صندوق خدمات بانکداری و قرض الحسنه است که برای 180 هزار نفر خدمات بانکداری ارایه می دهد.

پرداخت 43 هزار تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستان

محمودیان می گوید: از سال 1395 تاکنون 43 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ریالی 4 هزار و 364 میلیارد ریال پرداخت کرده است که شامل 26 هزار تسهیلات کارگشایی به مبلغ هزار و 609 میلیارد ریال، 9 هزار تسهیلات اشتغال و خودکفایی به ارزش هزار و 472 میلیارد ریال، 6 هزار تسهیلات مسکن، خرید و ساخت مسکن به مبلغ 885 میلیارد ریال، 935 فقره تسهیلات فرهنگی و هزار و 451 فقره تسهیلات خیرین به نیازمندان پرداخت شده است.

آنچه از سوی مسوولان کمیته امداد استان کردستان و مدیرعامل شعب صندوق امداد ولایت استان از مردم درخواست شده، آن است که خیرین و سخاوتمندان استان که همواره در عرصه های مختلف همراه نیازمندان بوده اند، برای کمک به مددجویان و نیازمندان استان بیش از پیش همراهی کنند و با سپرده خود در این صندوق زمینه کمک بیشتر به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را فراهم کنند.

اولویت این صندوق در پرداخت تسهیلات مددجویان امداد و در راس آن زنان سرپرست خانوار است که مددجویان زیرپوشش کمیته امداد می توانند در صورت نداشتن ضامن، از خود امداد ضمانت اخذ کرده و تسهیلات دریافت کنند.

در حال حاضر صندوق ضمانت اشتغال در راستای کمک به زنان سرپرست خانوار ایجاد شده است که می تواند این افراد را برای دریافت تسهیلات از این صندوق و سایر بانک ها ضمانت کند.

اما آنچه مطرح بوده این است که منابع دولتی برای پاسخگویی به همه مراجعات نیازمندان کافی نیست و مشارکت خیران در این رابطه کمک بسیار بزرگی به تامین منابع مالی مورد نیاز برای پرداخت وام های قرض الحسنه به نیازمندان کرده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ردپای خیران در پرداخت تسهیلات به نیازمندان کردستان – خبرگزاری ام ویک | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ردپای خیران در پرداخت تسهیلات به نیازمندان کردستان – خبرگزاری ام ویک | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.