اجرای 45 دستاورد علمی و پژوهشی توسط محققان پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی

رییس پژوهشگاه اقیانوس شناسی مطرح کرد؛

اجرای 45 دستاورد علمی و پژوهشی توسط محققان پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی

رییس پژوهشگاه اقیانوس شناسی گفت: تاکنون 45 دستاورد ارزشمند توسط پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری ام ویک، دومین نشست علمی «تشریح فعالیت های علمی در جنوبگان ایران» با محور ارایه گزارشی از فعالیت های علمی ملی و بین المللی انجام شده در پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی، روز سه شنبه15 اسفند ماه در محل همایش های این پژوهشگاه برگزار شد. 

در ابتدای این نشست علمی، مرتضی توکلی، رییس پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی، توضیحاتی در خصوص اهمیت حوزه اقیانوس شناسی و انجام تحقیقات علمی در این مناطق ارایه کرد و گفت: یکی از مهم ترین اهداف، بررسی مطالعات علمی در مناطق فرا زمینی است که به واسطه تحقیقات علمی مقدر شده اند. 

 وی درخصوص دستاوردهای علمی پژوهشگاه اقیانوس شناسی افزود: 45 دستاورد ارزشمند از جمله تاسیس دانشگاه های دریایی در کشور، تهیه اولین کشتی اقیانوس پیما برای این پژوهشگاه اجرایی شده است.

رییس پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی، به اقدامات آکادمیک صورت گرفته برای جذب و جمع آوری دستاوردهای پژوهشی اشاره کرد و گفت: براساس فراخوانی که وزارت علوم در همه دانشگاه ها و پژوهشگاه های مرتبط منتشر کرده است، از  تمام تحقیقات علمی در حوزه های مطالعات جنوبگان اعم از بررسی گونه های گیاهی و جانوری، بررسی علوم جوی این منطقه و غیره حمایت خواهد شد. 

توکلی در همین راستا اضافه کرد: تا 15 اردیبهشت سال 1403، سامانه ای برای ارایه پروپوزال های پژوهشگران طراحی شده است و افراد علاقه مند می توانند طرح های خود را ارسال کنند. 

وی ادامه داد: دو نگاه اساسی در حوزه تحقیقات علمی در ایران وجود دارد؛ چرایی و چگونگی.  در مسیر چگونگی منطقه جنوبگان، شناخت این منطقه تنها از طریق پدیدار شناسی ممکن می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اجرای 45 دستاورد علمی و پژوهشی توسط محققان پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اجرای 45 دستاورد علمی و پژوهشی توسط محققان پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی"، کلیک کنید.