تمساح روسی از همه رقبای غربی پیشرفته‌تر است / تنها هلیکوپتر دارای سیستم ایجکت جهان/ عکس

به گزارش ام ویک، این هلیکوپتر از سال ۲۰۱۰ برای نیروی هوایی روسیه خدمت کرده و به مانور پذیری فوق‌العاده شهرت دارد. این قدرت مانور به لطف روتورهای اصلی کواکسیال واگرد هم محور آن است که از دو موتور توربوشفت Klimov VK-2500 نیرو می‌گیرند. همچنین این روتورهای اصلی نیاز به روتور دم را رفع می کنند، که به ویژه در مواردی که ممکن است دم در میدان نبرد هدف قرار گیرد مفید است.

به نقل از روزیاتو، یکی از این موارد بر فراز اوکراین اتفاق افتاد و Ka-52 توانست بدون مشکل چندانی به پرواز خود ادامه دهد. در چنین سناریویی، هر هلیکوپتر تهاجمی دیگری، از جمله AH-64 Apache و MI-24 Hind، به سرعت سقوط می کرد. با این حال، به دلیل قابلیت منحصربفردش، اگر Ka-52 سقوط کند، خلبانان آن می‌توانند فرار کرده و شانس بقای خود را افزایش دهند.

صندلی ایجکتی در هلیکوپتر چگونه کار می کند؟

دادن صندلی های ایجکت به Ka-52 Alligator، و همچنین سلف آن Ka-50، مفهومی ساده است. ممکن است در ابتدا فکر کنید که هلی کوپتر صندلی ها را به طرفین پرتاب می کند تا از برخورد آن ها با تیغه های روتور جلوگیری کند، اما با نگاه کردن به هر تصویری از Ka-52، هیچ راه قابل تشخیصی برای این اتفاق نمی بینید. برخی از طرح‌های قدیمی‌تر هلیکوپترها وجود دارد که پس از جدا شدن کابین، خلبانان را از طریق دریچه‌ای در کف به سمت پایین پرتاب می‌کردند، به جای اینکه به سمت بالا بیرون بیندازد. اما نه، دفتر طراحی کاموف با هلیکوپتر تهاجمی خود مسیر دیگری را طی کرد. هنگامی که خلبان یا کمک خلبان سیستم ایجکت را راه اندازی می کند، پیچ و مهره های انفجاری که تیغه های واگرد روتور را به بدنه متصل نگه می دارند، آن را آزاد کرده و کل تیغه به عنوان یک عامل خطر به کلی پرت می کنند.

تمساح روسی از همه رقبای غربی پیشرفته‌تر است / تنها هلیکوپتر دارای سیستم ایجکت جهان/ عکس

از آن به بعد صندلی ها مانند صندلی های نظامی معمول کار می کنند. در حالی که این یک قابلیت بسیار مفید است، ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی بعید است آن را برای هلیکوپترهای خود بپذیرند زیرا اکثراً غیر ضروری است. به گزارش بی بی سی فیوچر، راجر کانر، متصدی موزه ملی هوا و فضای اسمیتسونیان، در این باره گفته است: «هلیکوپترهای تهاجمی به قدری پایین پرواز می کنند که وقتی تصمیم می گیرید ایجکت کنید و دست به اقدام می زنید، احتمالاً در هر صورت خواهید مرد، پس چرا وزن، پیچیدگی، آسیب پذیری، هزینه یک سیستم فرار را اضافه کنید که به احتمال فراوان هرگز استفاده نمی شود. هلیکوپتر Ka-52 می تواند به حداکثر ارتفاع تنها ۱۸,۰۰۰ پایی برسد که تفاوت قابل توجهی با ارتفاع پرواز جنگنده اف-۲۲ دارد.

۵۸۵۸

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تمساح روسی از همه رقبای غربی پیشرفته‌تر است / تنها هلیکوپتر دارای سیستم ایجکت جهان/ عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تمساح روسی از همه رقبای غربی پیشرفته‌تر است / تنها هلیکوپتر دارای سیستم ایجکت جهان/ عکس"، کلیک کنید.