چرا حسینی را به تیم ملی دعوت نکردید؛ پشت پرده چه اتفاقی افتاد؟

چرا حسینی را به تیم ملی دعوت نکردید؛ پشت پرده چه اتفاقی افتاد؟

آفتاب نیوز :

منصور رشیدی بازیکن اسبق تیم های ملی و فوتبال استقلال، درباره دیدار تیم ملی مقابل ازبکستان و اتفاقات اخیر درباره باشگاه استقلال اظهاراتی را مطرح کرد که در ادامه می خوانید:

تیم ملی در دیدار با ازبکستان متوقف شد، ولی بالاخره صعودمان به دور بعد مسجل شد. نظرتان در این باره چیست؟

از این بابت خیلی خوشحالم که به دور بعد رسیدیم، اما با این فوتبالی که از تیم ملی شاهد بودیم نمی توانیم خیلی به آینده تیم ملی امیدوار باشیم. متاسفانه با وجود این همه بازیکن خوب در ترکیب تیم ملی ما فوتبال آنچنان محکم و مقتدرانه ای را از برو بچه های تیم ملی شاهد نبودیم. این خیلی بد است که نتوانیم ازبکستان را در خانه خودمان شکست بدهیم.

اما قبول دارید که تیم هایی مثل ازبکستان در این سال ها پیشرفت کرده اند؟

قبول دارم، اما پیشرفت ما کجاست؟ اگر قرار باشد آن ها پیشرفت کنند و ما پیشرفت نکنیم که کلاهمان پس معرکه است. آن وقت چند سال دیگر باید اسم ما را در کنار تیم های رده سوم فوتبال قاره آسیا بگذارند و دیگر حرفی برای گفتن نداریم. از هر کس هم سوال کنند لابد می خواهد بگوید خب تیم های آسیای میانه پیشرفت کرده اند و ما عقب مانده ایم. این اصلاً توجیه خوبی برای این اتفاق نیست.

در کل بازی را چطور دیدید؟

بچه ها تلاش می کردند گل بزنند، اما متاسفانه ما در خط هافبک بازیکن خلاق و کسی که بتواند فرصت های گل ایجاد کند نداشتیم. مهدی طارمی و سردار آزمون انصافاً زحمت کشیدند و خودشان را به آب و آتش زدند، اما کمربند میانی تیم ازبکستان بهتر از بچه های ما کار کرد و همه حملات ما را از میانه زمین تقریباً خنثی یا کم اثر می کرد. به طور کلی ما توپ را دور و بر محوطه جریمه خوب جلو می بردیم، اما آنجا نمی توانستیم درست از فرصت هایمان استفاده کنیم. چنین شرایطی برای تیمی مثل ما خیلی بد است.

از نتایج دیگر تیم ها خبر دارید؟

بله تیم هایی مثل کره ژاپن و تیم های گردن کلفت آسیا رقبایشان را با چند گل شکست دادند، اما متاسفانه ما باز هم ضعیف ظاهر شدیم و نباید خیلی به این نتایج دلخوش باشیم. دل بستن به مساوی مقابل ازبکستان یعنی شکست مقابل ژاپن کره و حتی عراق و عربستان. ما در مرحله بعد کار سختی در پیش داریم. آنجا دیگر تیم هایی مثل ترکمنستان یا هنگ کنگ نیستند که ما بتوانیم به سه امتیاز پیروزی مقابل آن ها با اطمینان خاطر نگاه کنیم.

عملکرد خط دفاعی و دروازه بان تیم ملی را چطور دیدید؟

قبل از هر چیز باید تاسف بخورم بابت اینکه حسین حسینی را دعوت نکردند. این دروازه بان واقعاً استحقاق دعوت شدن به تیم ملی را داشت و نمی دانم چه مسایلی پشت پرده بود که حسینی دعوت نشد. هرچه هست این شرایط برای فوتبال ما خوب نیست و نباید شاهد چنین اتفاقاتی باشیم حسینی با عملکرد این فصل خودش ثابت کرد یکی از بهترین دروازه بانان ایران است و من حتی می خواستم او را به امیر قلعه نویی پیشنهاد بدهم تا به عنوان دروازه بان اول در این رقابت های اخیر به میدان برود، اما ظاهراً خواسته های دیگری وجود داشته که اجازه نداد حسینی به تیم ملی برود.

درباره استقلال و شرایط این تیم در این روز ها صحبتی دارید؟

البته که صحبت دارم خیلی هم زیاد متاسفانه باز هم مجمع باشگاه استقلال تشکیل شد و هیچ خبر امیدوار کننده ای از آن به بیرون درز نکرد. بعد از حدود یک ماه انتخاب کادر جدید مالکیت باشگاه استقلال انتظار داشتیم در این فرصت طولانی در این باره تصمیم گیری کرده باشند، اما ظاهراً آن هایی که مالکیت باشگاه استقلال را در اختیار گرفته اند چندان هم دلشان برای این تیم و هوادارانش نمی سوزد. امیدوارم این اتفاق از سوی آن ها به زور یا خلاف میل باطنی شان نبوده باشد، چون در این صورت چند وقت دیگر قید همکاری با استقرار را می زنند و باز هم ما به نقطه اول برمی گردیم.

به نظر شما چرا مدیر انتخاب نمی شود آیا این موضوع تا این اندازه بغرنج است؟

برای خود من هم تعجب آور است این سوال را خیلی از هواداران از ما هم می پرسند. واقعا عجیب است با وجود این همه افراد کارآمد و مدیران امتحان پس داده نمی دانم چرا در این باره اینقدر تعلل می کنند. باید هرچه زودتر مدیر باشگاه استقلال را تعیین کنند و در فصل نقل و انتقالات از دیگر باشگاه ها عقب نمانند. هر چقدر ما در فصل نقل و انتقالات ضعیف عمل کنیم در طول فصل ضربات بیشتری را خواهیم دید.

درباره نایب قهرمانی استقلال حرفی دارید؟

واقعا افسوس خوردم که تیم استقلال در شرایط خیلی خوب صدرنشینی جدول لیگ برتر نتوانست به آنچه استحقاقش را دارد دست پیدا کند. باز هم از نبودن امکانات کافی در فوتبالمان لطمه خوردیم و ضربه آن را استقلال دید. نمی دانم چرا همیشه این ضربه ها به استقلال می خورد و سایر تیم ها از چنین نقایصی سود می برند. حرف هایی هم که در این چند روز زده شد واقعاً تاسف آور بود امیدوارم حقیقت نداشته باشد، چون در این صورت دیگر در فوتبال سنگ روی سنگ بند نمی شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چرا حسینی را به تیم ملی دعوت نکردید؛ پشت پرده چه اتفاقی افتاد؟" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چرا حسینی را به تیم ملی دعوت نکردید؛ پشت پرده چه اتفاقی افتاد؟"، کلیک کنید.