وزیر نفت: در دولت سیزدهم 60 درصد به تولید نفت افزوده شد

وزیر نفت: در دولت سیزدهم 60 درصد به تولید نفت افزوده شد

وزیر نفت با اعلام اینکه در دولت سیزدهم معطل قدرت های بزرگ نشده ایم و بر توان داخلی تکیه کردیم، گفت: در این دولت 60 درصد به تولید نفت، 54 میلیون متر مکعب به تولید گاز، بیش از 220هزار بشکه به ظرفیت پالایشی و10 میلیون تن به تولید محصولات پتروشیمی افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم وفناوری ام ویک،جواد اوجی، امروز ( 19 اردیبهشت) در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، اظهار داشت: در نمایشگاه نفت امسال بیش از 1700 شرکت توانمند داخلی و 250 شرکت خارجی حضور دارند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم با اتکا و پشتیبانی سازندگان و پیمانکاران صنعت نفت اتفاقات بزرگی رقم خورد، افزود: در این دولت معطل رفع تحریم ها نماندیم و پروژه های صنعت نفت را با ظرفیت های داخلی پیش بردیم.

وزیر نفت گفت: اولویت در وزارت نفت دولت سیزدهم، تکمیل پروژه های نیمه تمام در راستای رشد تولید، افزایش ظرفیت و رونق تولید بوده است. در پایان سال 1402 توانستیم 79 پروژه به ارزش 16.5 میلیارد را به بهره برداری رسید و اجرای50 پروژه به ارزش 47.5 میلیارد تومان نیز آغاز شد.

به گزارش ام ویک، اوجی بیان کرد: در دولت سیزدهم 60 درصد به تولید نفت، 54 میلیون متر مکعب به تولید گاز، بیش از 220هزار بشکه به ظرفیت فرآورشی کشور و10 میلیون تن افزایش تولید محصولات پتروشیمی افزوده شد.

وی ادامه داد: توسعه فاز 11 پارس جنوبی که بیش از 22 سال معطل مانده بود در دولت سیزدهم انجام شد که اکنون 12 میلیون متر مکعب از این فاز میدان مشترک پارس جنوبی گاز تولید می شود و با تکمیل ان روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز تولید خواهد شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم تاکید کرد: در دولت قبل اعلام کرده بودند حاضرند پالایشگاه آبادان را رایگان واگذار کنند، اما با اقدامات انجا شده در دولت سیزدهم این پالایشگاه 12 هزار میلیارد تومان سودآوری داشت و ساخت فاز سوم این پالایشگاه به زودی آغاز خواهد شد. این اقدامات نشان می دهد که نه تنها معطل قدرت های بزرگ نشدیم بلکه بر توان داخلی تکیه کردیم.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم بیش از 5 میلیارد دلار برای جمع آوری گاز های همراه قرارداد بستیم، تصریح کرد: اکنون 11.5 میلیون مترمکعب از این گاز ها جمع می شود و تا پایان سال به 30 میلیون مترمکعب می رسد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وزیر نفت: در دولت سیزدهم 60 درصد به تولید نفت افزوده شد" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وزیر نفت: در دولت سیزدهم 60 درصد به تولید نفت افزوده شد"، کلیک کنید.