مشکلات مسافرین در سفر با اتوبوس / VIP های کاغذی!

به گزارش خبرگزاری ام ویک از آذربایجان غربی، افزایش قیمت بلیت های اتوبوس های بین شهری مشکلات این حوزه را کم نکرده است با این حال مسیولین، شکایت نکردن و ثبت نکردن اعتراضات از سوی مسافرین را یکی از دلایل بی اطلاعی از برخی مشکلات در این زمینه اعلام می کنند.

میانگین عمر 15 ساله اتوبوس هاس بین شهری در آذربایجان غربی

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: مجموع ناوگان حمل ونقل عمومی فعال استان 3139 دستگاه است که از این تعداد 545 دستگاه مربوط به اتوبوس هاست.

وی افزود: سهم استان آذربایجان غربی از ناوگان فعال کشوری در بخش اتوبوس ها 3.55 درصد، در بخش مینی بوس ها 3.48 درصد و در بخش سواری ها 4.44 است.

وی ادامه داد: برطبق آمار پایان سال 1402 در استان آذربایجان غربی 3593 راننده مسافربری دارای کارت هوشمند فعالیت دارند ضمن اینکه 86 شرکت، 19 موسسه و 28 شعبه حمل ونقل به مسافرین سطح استان در سال گذشته خدمات رسانی کردند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی متوسط عمر ناوگان اتوبوس های مسافربری بین شهری در کشور 15.68 و در استان آذربایجان غربی 14.8 سال اعلام کرد.

دست نشان درخصوص تخلفات رخ داده نیز گفت: تعداد پرونده های تخلفات شرکت ها از 200 فقره در سال 1401 به 247 فقره در سال 1402 رسیده و تعداد پرونده های تخلفات رانندگان نیز از 350 فقره به 434 فقره رسیده که همگی این تخلفات رسیدگی و به صدور رای انجامیده است.

مشکلی بود، شکایت ثبت کنند

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی درخصوص وجود مشکلات، تاخیرها و کاستی ها در اتوبوس های بین شهری و پایانه ها اظهار کرد: سامانه «شهراه» به عنوان خدمتی در راستای ثبت مشکلات خدمتی در زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی راه اندازی شده و شهروندان می توانند با ثبت شکایات خود و گزارش مشکلات با دریافت کد رهگیری شکایت خود را پیگیری کنند.

علی مدقالچی ادامه داد: تاثیر در رسیدن به مقصد، نبود بلیت و یا هر مشکلی دیگری می تواند در سامانه «شهراه» ثبت شود و به عنوان مثال میانگین مسیر ارومیه به تهران یا برعکس 10 ساعت است که تاخیر بیش از این زمان می تواند گزارش شود.

وی درخصوص نایابی بلیت نیز اظهار کرد: چنین موضوعی نیست و با وجود افزایش سفرها، مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

اعتراض شهروندان

یکی از شهروندان می گوید: کمبود بلیت چه از طریق سامانه و چه از طریق مراجعه حضوری وجود دارد و گاهی باید تا چند روز قبل اقدام به تهیه بلیت کرد این درحالیست که پیش از این امکان تهیه در لحظه و دقایقی قبل از سفر نیز تهیه کرد.

شهروند دیگری گفته است: سایت پایانه ها که پیش از این راه خرید اینترنتی بلیت بود با مشکلات زیادی مواجه است و به عنوان مثال یکی از بزرگترین پایانه ها بعد از چند خطا به صفحه ای می رود که تنها سه یا چهار شهر در بخش خرید بلیت وجود دارد.

مشکلات مسافرین در سفر با اتوبوس / VIP های کاغذی!

یک شهروند نیز می گوید: سامانه «شهراه» هر چند وقت یکبار از دسترس خارج می شود و در این خصوص اطلاع رسانی قابل توجهی صورت نگرفته و یا در سایت دسترسی راحتی به آن نیست.

مشکلات مسافرین در سفر با اتوبوس / VIP های کاغذی!

شهروند دیگری می گوید: شاهد هستیم بیشتر اتوبوس ها که به عنوان VIP “ویژه” مطرح و براین اساس هزینه بلیت برای مسافرین دریافت می شود، با خرابی و یا عدم ارایه خدمات VIP مواجه و درصدی از اتوبوس ها نیز فاقد امکانات اولیه چون کمربند ایمنی یا تنظیم صندلی هستند و به عبارتی توجهی به تعمیر خرابی ها نمی شود ولی هر چند وقت یکبار شاهد افزایش قیمت بلیت بالا می رود.

گزارش: سینا پسران افشاریان

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مشکلات مسافرین در سفر با اتوبوس / VIP های کاغذی!" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مشکلات مسافرین در سفر با اتوبوس / VIP های کاغذی!"، کلیک کنید.