دبل هنگ کنگ در مقابل ایران؛ فاجعه یا سهل انگاری دفاعی؟

دبل هنگ کنگ در مقابل ایران؛ فاجعه یا سهل انگاری دفاعی؟

آفتاب نیوز :

پنجمین دیدار ایران در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2026 در مقابل هنگ کنگ برگزار شد. ایران در این بازی در دقیقه 12 روی یک ضربه پنالتی توسط مهدی طارمی به گل اول رسید و از حریف خود پیش افتاد. اما این برتری دوامی نداشت و دو دقیقه بعد بازیکن هنگ کنگ، «هی وی ما»، در دقیقه 14 و روی اشتباه مشترک آریا یوسفی، شجاع خلیل زاده و پیام نیازمند توانست دروازه ایران را باز کند تا بازی به تساوی برسد. 

مهدی طارمی در دقایق 34 و 56 نیز موفق به گلزنی شد تا بازی 3 بر یک به سود ما ادامه پیدا کند. هنگ کنگی ها، اما از پای ننشستند و در دقیقه 60 و به وسیله «پینتو» باز هم اقدام به گلزنی کردند تا سومین و چهارمین گل هنگ کنگ در مقابل ایران در طول تاریخ در این بازی به ثمر رسیده باشد. بازیکنان ایران در صحنه گل دوم معتقد بودند پیش از به ثمر رسیدن گل، بازیکنان هنگ کنگ روی علیرضا جهانبخش مرتکب خطا شده اند. اما اعتراض آن ها مورد قبول داور واقع نشد و در نهایت گل دوم هنگ کنگ از سوی داور عمانی اعلام شد. 

آن ها اولین بار در یک بازی دوستانه در دوم مرداد ماه سال 1356 توانستند دروازه تیم ملی ایران را باز کنند. مصافی که با همان یک گل و در نهایت به نفع هنگ کنگ به پایان رسید تا تنها باخت ایران در مقابل هنگ کنگ در طول تاریخ باشد. دومین گل آن ها نیز در مقدماتی جام جهانی 2022 و در سال 1400 وارد دروازه ما شد. گلی که سیو کوان در دقیقه 85 وارد دروازه ایران کرد تا این دیدار در نهایت با نتیجه سه بر یک به سود ایران در ورزشگاه هنگ کنگ به پایان برسد. 

هنگ کنگی ها تا پیش از این دیدار موفق شده بودند در طول هشت دیدار برگزار شده تنها دو بار دروازه ایران را باز کنند و فقط در دیدار نهم به تنهایی، دو بار اقدام به گلزنی کردند. اتفاقی که حکایت از یک هشدار مهم در مورد خط دفاع تیم ملی ایران دارد.

منبع: فوتبالی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دبل هنگ کنگ در مقابل ایران؛ فاجعه یا سهل انگاری دفاعی؟" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دبل هنگ کنگ در مقابل ایران؛ فاجعه یا سهل انگاری دفاعی؟"، کلیک کنید.