تزریق ماینوکسیدیل به پوست سر

ریزش مو به حالتی می گویند که به صورت غیرطبیعی و بیشتر از حد نرمال، موها بریزد و موی جایگزین آن رشد نکند. در حقیقت تعادل بین ریختن موی سر و رویش مجدد به هم خورده و از تعداد موهای موجود روی سر به تدریج کاسته می شود. ریزش بیش از اندازه مو مشکلی شایع است که می تواند افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. این عارضه زمانی رخ می دهد که پوست سر و فولیکول های مو از برخی تغییرات رنج می برند. این شرایط می تواند در نتیجه یک بیماری یا تغییراتی مشخص در محیط شکل گرفته باشد. در نتیجه حالت بی مویی یا طاسی بعد از مدتی بروز می کند. ماینوکسیدیل (با نام تجاری روگین یا روگین زنانه)، بهترین درمان ریزش موی سر است.

تزریق ماینوکسیدیل به پوست سر

ماینوکسیدیل، داروی بدون نسخه ای است که مورد تایید سازمان غذا و دارو است و مردان و زنان می توانند از آن برای درمان ریزش مو استفاده کنند. این دارو رگ های خونی را منبسط می کند، در نتیجه میزان خون و مواد غذایی که به فولیکول های مو می رسد، تقویت شده و منجر به پر پشت شدن مو می شود. روغن آرگان یکی از محصولات بهداشتی بیز  است که برای شما عزیزان تولید شده است .

تاثیر برای ریزش مو نسبت به سایر داروها بیشتر است، به طوری که این ماده مواد مغذی مورد نیاز فولیکول را به طور بالقوه و مستقیماً به فولیکول های مو می رساند.

مزایای ماینوکسیدیل

  1. کاهش سرعت ریختن موهای کف و پشت سر
  2. تحریک فولیکول ها مو به منظور تولید تارهای جدید مو
  3. نتیجه بخشی نسبتاً سریع در مقایسه با دیگر داروهای موضعی (مدت اثربخشی برای مردان حداقل 2 الی 4 ماه و برای خانم ها حداقل 4 ماه).
  4. فاز آناژن چرخه رشد مو را طولانی می کند. در طی این مرحله، سلول های ریشه مو به سرعت تقسیم می شوند و به طول ساقه مو می افزایند.
  5. گردش خون در رگ های خونی کوچک کف سر را باز می گرداند.
  6. موهای ضخیم تری تولید می کند.
  7. سرعت ریزش مو را کند و در برخی افراد متوقف می کند.
  8. فولیکول های مو را وادار به تولید دوباره مو کنند.
  9. موجب ضخیم تر شدن موهای سر می شود.

قبل از استفاده از این محصول تمام دستورالعمل های موجود بر روی در بسته بندی محصول را بخوانید و دنبال کنید. قبل از استفاده از دارو پوست سر خود را تمیز و خشک کنید. شما میتوانید این محصول را بر روی موی مرطوب بریزید. برای استفاده از محلول، اپیلکاتور (قطره چکان ) را با 1 میلی لیتر از دارو پر کنید (در خط 1 میلی لیتر) و یا 20 قطره از محصول را استفاده کنید.

موهای خود را در قسمتی که نازک شده است از هم جدا کنید و محلول را به طور مساوی به ناحیه آسیب دیده پوست سر بریزید. به آرامی مالش دهید. اجازه دهید که محلول به طور کامل خشک گردد. برای استفاده از کف، دست های خود را در آب سرد بشویید و کاملاً خشک کنید. به مقدار نصف یک فنجان کف را بر روی پوست سر ریخته و به آرامی مالش دهید. قبل از خوابیدن، اجازه دهید که کف کاملاً خشک شود. شما می تواند بر اساس مدل پوست خود اینکه چرب است یا خشک، اقدام به خرید  محصولات ویتابلا  نمایید.

  • بسیار مهم است که از این دارو فقط طبق دستورالعمل استفاده کنید و از آن بیشتر از آنچه پزشک دستور داده استفاده نکنید؛ زیرا انجام این کار ممکن است شانس جذب آن از طریق پوست را افزایش دهد.
  • ماینوکسیدیل را به سایر قسمت های بدن خود نزنید. جذب این دارو در بدن ممکن است بر قلب و عروق خونی تاثیر بگذارد و عوارض ناخواسته ایجاد کند.
  • از هیچ محصول پوستی جایگزین ماینوکسیدیل در طول درمان استفاده نکنید.
  • در طول درمان با ماینوکسیدیل می توان از رنگ های مو و مواد مراقبتی مو استفاده کرد به شرطی که پوست سر درست قبل از استفاده از آنها کاملاً شسته شود.
  • ماینوکسیدیل نباید 24 ساعت قبل و بعد از آرایش های مو استفاده شود.
  • دوز ماینوکسیدیل خود را برای جبران هر دوز فراموش شده دو برابر نکنید.
  1. دستورالعمل های پزشک خود را در مورد نحوه استفاده از محلول با استفاده از اپلیکاتور ارایه شده دنبال کنید.
  2. تا 4 ساعت بعد از استفاده از ماینوکسیدیل موهای خود را شامپو نکنید.
  3. بلافاصله پس از مصرف این دارو، دست های خود را بشویید تا هرگونه اثری که ممکن است روی دستتان مانده باشد از بین برود.
  4. پس از استفاده از محلول ماینوکسیدیل از سشوار برای خشک کردن پوست سر استفاده نکنید. باد سشوار ممکن است اثربخشی درمان را کاهش دهد.
  5. اجازه دهید ماینوکسیدیل به مدت 2 تا 4 ساعت پس از استفاده روی سر بماند و بعد فعالیت هایی مانند رفتن به رختخواب را انجام دهید.
  6. به یاد داشته باشید که آثار ماینوکسیدیل باید کاملاً خشک شود. اگر موها یا پوست سر شما پس از استفاده از دارو کاملاً خشک نشده باشد می تواند لباس، کلاه یا ملحفه را لکه دار کند.
  7. از استفاده دارو در زمانی که مو و بدنتان خیس است خودداری کنید.

ماینوکسیدیل دارویی است که مانند همه داروها عوارض متعددی دارد، بنابراین، استفاده از آن به صورت سرخود ممکن است خطرات زیادی برای سلامتی داشته باشد. تنها افرادی که شرایط خاصی در ریزش مو دارند، مجاز به استفاده از ماینوکسیدیل هستند.

افرادی با شرایط زیر نباید از ماینوکسیدیل برای درمان ریزش موی خود استفاده کنند:

  • افرادی که سابقه در خانواده خود ندارند.
  • افرادی که دچار ریزش موی ناگهانی و دسته ای شده اند.
  • افراد زیر 18 سال
  • افرادی که پوست سر قرمز، خارش دار، عفونی یا دردناک در هنگام لمس دارند.
  • افرادی که ریزش موی آنها به دلیل استفاده از مواد شیمیایی، محصولی خاص یا بافت های محکم موها ایجاد شده است.
  • افرادی که ریزش موی آنها زمینه دیگری مانند بیماری تیرویید، آلوپسی آره آتا، کمبودهای تغذیه ای، زخم شدن پوست سر یا دارو درمانی و شیمی درمانی داشته است.

ممکن است سوزش، یا قرمزی را در محل تحت درمان ایجاد نماید. اگر هر یک از این اثرات باقی ماند یا بدتر شد، فوراً با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

به ندرت این دارو می تواند از طریق پوست جذب شود و عوارض جانبی ایجاد کند. به هر حال در صورت داشتن هر گونه عوارض جانبی جدی از جمله: رویش موهای ناخواسته در صورت یا بدن، سرگیجه، سریع یا نامنظم شدن ضربان قلب، مشکل در تنفس به خصوص هنگام دراز کشیدن، غش، درد قفسه سینه، تورم دست ها و یا پاها، افزایش وزن غیرعادی، خستگی، مصرف این دارو را متوقف کنید و فوراً به پزشک خود اطلاع دهید. پیج محصولات گاتیو را دنبال کنید .

واکنش آلرژیک به این دارو بسیار نادر است با این حال در صورت مشاهده علایم یک واکنش آلرژیک جدی از جمله: بثورات پوستی، خارش و تورم (مخصوصاً در صورت، زبان و یا گلو)، سرگیجه شدید، مشکلات تنفسی فوراً به پزشک مراجعه کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تزریق ماینوکسیدیل به پوست سر" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تزریق ماینوکسیدیل به پوست سر"، کلیک کنید.