برنامه درسی اساسیترین مشکل آموزش و پرورش است – خبرگزاری ام ویک | اخبار ایران و جهان
به گزارش خبرگزاری ام ویک، علیرضا کاظمی که شامگاه جمعه از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه «برنامه درس ملی و هوش مصنوعی» سخن میگفت، اضافه کرد: برنامه درسی ملی، ریل اصلی نظام تعلیم و تربیت است و کمیت، کیفیت، میزان، مکان و همه ابعاد مؤلفههای مؤثر در این نظام را مشخص میکند.
وی، یکی دیگر از چالشهای آموزش و پرورش را «کوچک انگاری» آن خواند و گفت: آموزش و پرورش، نظام اثرگذار، بزرگ، مولد سرمایه نیروی انسانی و زیرساخت توسعه کشور است، باید در اولویت قرار گیرد و مسائل آن به خوبی دیده شود.
کاظمی تاکید کرد: اگر این نظام با کوچک انگاری مواجه شود، مسائل آن حل نمیشود، با انباشت انواع مسائل روز و کلاف سردرگم مواجه خواهد شد که برخی از آنها بدون راه حل خواهد ماند.
وی، یکی دیگر از چالشهای موجود را ساده انگاری خواند و گفت: برخی تصور میکنند که هر فردی میتواند آموزش و پرورش را بچرخاند، درحالیکه این نظام واقعاً پیچیده، وسیع، متنوع، متکثر و ظریف و مدیریت آن کار بسیار دشواری است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: ما معلمان فرهیخته زیادی داریم که باید زمینه رشد و شکوفایی آنها در میدانهای تصمیم سازی و تصمیم گیری فراهم شود.
کاظمی، یکی دیگر از چالشها را «بیثباتی مدیریتی» دانست و افزود: این موضوع بلای جان آموزش و پرورش است که باید برای رفع آن تدابیری اتخاذ شود.
وی، یکی از سیاستهای کلان آموزش و پرورش در دولت چهاردهم را ارتقای نظام تعلیم و تربیت اعلام کرد و گفت: یک نقشه راه در این زمینه داریم که نخستین مرحله آن محقق شد و رئیس جمهور نیز با نگاه عمیقی که دارد آموزش و بهداشت را اولویت دولت خود قرار داد.
کاظمی با اشاره به تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رئیس جمهور، افزود: تلاشهای زیادی نیز برای پرداخت مطالبات نیروهای بازنشسته صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش، در این نشست که روز جمعه در خانه ریاضیات اصفهان برگزار شد و وزیر آموزش و پرورش از طریق ویدئو کنفرانس در آن شرکت کرد، جمعی از معلمان و نمایندگان خانههای ریاضیات و انجمنهای معلمان ریاضی کشور به بیان نظرات و پیشنهادات خود درباره مسائلی مانند لزوم بازنگری در سند برنامه درسی و تحول بنیادی، توجه به برنامههای ضمن خدمت و پیش از خدمت، لزوم داشتن استانداردهای محتوایی و فرایندی در روش تدریس و برنامه درسی، تربیت مدرسان و معلمان، جایگاه معلمان و توجه به نهادهایی مانند انجمنهای معلمان و خانههای ریاضیات پرداختند.
این نشست یکی از برنامههای مجمع عمومی شورای خانههای ریاضیات کشور و شورای نمایندگان اتحادیه انجمنهای علمی – آموزشی معلمان ریاضی ایران بود؛ این مجمع با حضور نمایندگانی از خانههای ریاضیات کشور و انجمنهای علمی – آموزشی معلمان ریاضی استانها، نمایندگان اتحادیه انجمنهای ایرانی علوم ریاضی، انجمن ریاضی ایران و انجمن آمار ایران از دیروز (پنجشنبه) در خانه ریاضیات اصفهان آغاز شد و تا امروز چهارم آبان ادامه داشت.
خانه ریاضیات اصفهان بعنوان نخستین خانه ریاضیات ایران و جهان در سال ۱۳۷۷ آغاز به کار کرد.
این مرکز بعنوان واحدی غیردولتی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شهرداری اصفهان با هدف آماده سازی نوجوانان و جوانان برای تحقق اهداف فرهنگی آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش ریاضی و بهبود روشها و پژوهشهای علمی کاربردی بمنظور ارتقای دانش ریاضی فعالیت میکند.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برنامه درسی اساسیترین مشکل آموزش و پرورش است – خبرگزاری ام ویک | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برنامه درسی اساسیترین مشکل آموزش و پرورش است – خبرگزاری ام ویک | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.