برقراری روزانه 5 تا 6 هزار تماس با سامانه 190 وزارت بهداشت
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت از برقراری روزانه 5 هزار و 500 تا 6 هزار تماس با سامانه ملی190 خبر داد و گفت: معمولا در روزهای تعطیل و اواخر هفته، تعداد تماس های مردم با این سامانه کمتر است.
به گزارش ام ویک؛ دکتر علیرضا رحیم نیا با بیان اینکه همکاران ما در سامانه 190، از خوش برخوردترین نیروهای وزارت بهداشت هستند، افزود: همکاران ما با نهایت احترام و تکریم با مردم صحبت می کنند و تمام مواردی که نیاز به پیگیری دارد، طبق روال انجام می شود. برخی از تماس ها با راهنمایی همکاران ما پایان می یابد.
وی ادامه داد: برخی تماس ها نیاز به پیگیری از سوی دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی دارد. بنابراین در تماس هایی که در سامانه 190 ثبت می شود، یک کد رهگیری برای تماس گیرنده ارسال و نتیجه پیگیری نیز با همان کد رهگیری، قابل مشاهده است.
رحیم نیا با اشاره به فعالیت 9 خط در سامانه ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت(190)، خاطرنشان کرد: خط یک مربوط به اورژانس پیش بیمارستانی، خط 2 مربوط به شکایات بهداشت محیط و حرفه ای، خط 3 مربوط به شکایات و راهنمایی های دارویی، خط 4 مربوط به حوزه درمان، خط 5 مربوط به تعرفه خدمات پزشکی، خط 6 مربوط به قانون جوانی جمعیت، خط 7 مربوط به رسیدگی به شکایات نیروهای حوزه سلامت، خط 8 مربوط به وام بانک جهانی و خط 9 مربوط به رسیدگی به شکایات از مسیولان دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت است.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت تاکید کرد: بیشترین شکایات مطرح شده از سوی مردم در سامانه 190 مربوط به بهداشت محیط و عدم رعایت اصول بهداشتی در اماکن و اصناف مختلف است که این موارد در همان روز، پیگیری می شود.
وی شکایات مربوط به تخلفات تعرفه ای و اضافه دریافت در مراکز درمانی را بسیار اندک دانست و گفت: درصد موارد شکایات مردم با سامانه 190 در این خصوص بسیار پایین است بنابراین از نیروهای درمانی به ویژه در مراکز درمانی دولتی که به صورت شبانه روزی فعالیت دارند، تشکر می کنیم.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، رحیم نیا از تدوین و اجرایی شدن آیین نامه عملکرد روسا و مدیران ارشد وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی در دولت مردمی خبر داد و گفت: ارزیابی عملکرد مدیران در یک مرحله انجام شده و بر اساس شاخص ها، مدیران ارزیابی می شوند و نتایج آن به وزیر بهداشت اعلام می شود. همچنین بازرسی های دوره ای و سرزده از دانشگاه ها انجام می شود.
وی با اشاره به فعالیت میز خدمت در ستاد وزارت بهداشت، گفت: بیش از 60 درصد از مراجعات به وزارت بهداشت توسط میز خدمت مستقر در ستاد این وزارتخانه، قابل انجام است؛ اما در برخی موارد نیاز به پیگیری و مراجعه افراد به معاونت ها وجود دارد که این کار انجام می شود. در ارزیابی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، میز خدمت وزارت بهداشت در بین دستگاه های اجرایی و زیرمجموعه های ریاست جمهور، حایز رتبه اول شد.
پایان خبر ام ویک
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برقراری روزانه 5 تا 6 هزار تماس با سامانه 190 وزارت بهداشت" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برقراری روزانه 5 تا 6 هزار تماس با سامانه 190 وزارت بهداشت"، کلیک کنید.