بازدید حدود 75 هزار گردشگر نوروزی از کهگیلویه و بویراحمد طی 8 روز

بازدید حدود 75 هزار گردشگر نوروزی از کهگیلویه و بویراحمد طی 8 روز

ام ویک/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از بازدید حدود 75 هزار نفر از جاذبه های گردشگری این استان طی 8 روز نوروز 1403 خبر داد.

«سعید طالبی پور» در گفت و گو با خبرنگار ام ویک، گفت: طی روز دوم فروردین ماه 1403 سه هزار و 613 نفر گردشگر و مسافر نوروزی در مجموعه های تحت نظارت میراث فرهنگی و پنج هزار و 668 نفر در مدارس و سایر مراکز اسکان داده شدند.

وی اظهار کرد: طی این روز 28 هزار و 901 مسافر و گردشگر نوروزی از جاذبه های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از 24 اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه 1403، 17هزار و 330 نفر در مراکز تحت نظارت میراث فرهنگی و همچنین 25 هزار و 237 نفر گردشگر و مسافر نوروزی در سایر مراکز اقامتی اسکان یافتند.

طالبی پور تصریح کرد: در مجموع از 24 اسفند طی این مدت 74 هزار و 916 نفر از جاذبه ها گردشگری این استان بازدید کردند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط جوی مناطق سردسیری بیشتر از این مناطق بعنوان مسیر عبور استفاده می شود و مناطق گرمسیری از جمله امامزاده بی بی حکیمه (س) گچساران، شلالدون باشت، آبشار کمر دوغ و باغ چشمه بلقیس بیشترین بازدید را تاکنون داشتند.

گفتنی است که استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، بالغ بر 770 اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه های مردم شناسی، چون پوشش ها و گویش های محلی و آواها و نواهای محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می شود.

پایان خبر ام ویک

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازدید حدود 75 هزار گردشگر نوروزی از کهگیلویه و بویراحمد طی 8 روز" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازدید حدود 75 هزار گردشگر نوروزی از کهگیلویه و بویراحمد طی 8 روز"، کلیک کنید.