امیدواریم اتوبوس های داخلی سریعتر وارد چرخه شوند/ لزوم تطبیق قراردادهای شهرداری با بودجه 1403
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سیزدهمین جلسه شورا نسبت به گزارش شهردار تهران از سفر به چین جهت انعقاد قرارداد با محوریت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، واکنش نشان دادند.
به گزارش ام ویک، نرجس سلیمانی رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش شهردار تهران در مورد سفر به چین در دویست و سیزدهمین جلسه شورا در واکنش به گزارش شهردار پایتخت از سفر به چین با بیان اینکه شهردار تهران در مصاحبه های خود خبرهای خوبی به مردم می دهد، اظهار کرد: وقتی قرار است شهردار در شورا حضور یابد، باید از چند روز پیش اعلام شود.
وی ادامه داد: اسناد قانونی مکتوب باید از پیش به شورا ارسال شود تا اعضا بتوانند دغدغه ها را مطرح کنند و شهردار پاسخ دهد. قرار ما با شهردار این بوده که ببینیم گشایشی در حمل و نقل حاصل شده است یا خیر؟ متاسفانه بر اساس آنچه در شهر می بینیم گشایشی حاصل نشده و خودروسازان نیز با ما تماس گرفتند و اعلام کردند تعدادی اتوبوس آماده تحویل است اما تملک نشده است.
سلیمانی با بیان اینکه عدم تملک این اتوبوس ها شورا و شهرداری را تبدیل به مجموعه هایی با تعهدهای عمل نشده می کند، خاطرنشان کرد: برای راه انداختن کار مردم و توسعه ناوگان، خرید خارجی اتفاق خوبی است اما بدون توجه به تولید داخلی همچون لالایی خواندن برای کودکی است که نمی تواند بخوابد.
وی اضافه کرد: وقتی در مورد اتوبوس صحبت می کنیم از گزارش اقدامات روی زمین سخن می گوییم و مردم آن را می بینند؛ وعده شهردار با ما و مردم بهمن ماه بوده و امیدواریم صادق الوعد، وارد سال آینده شویم. امیدواریم اتوبوس های داخلی سریعتر وارد چرخه شوند. ورود هر اتوبوس به خط توسط مردم ملموس خواهد بود و اینکه هر روز مصاحبه کنیم و اعدادی اعلام کنیم، مورد پذیرش نیست.
مهدی پیرهادی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته با توجه به شرایط سخت و پیچیده کشور، این پرسش را مطرح کرد که آیا برنامه ای برای داخلی سازی خودروها با خودروسازان چینی انجام شده و چه تعهدی مبنی بر انتقال تکنولوژی ایجاد شده است؟ دولت در چه قالبی به شهرداری کمک خواهد کرد؟ اگر قرار است ارقام به دولت بازگردانده شود، در چه مدتی انجام خواهد شد؟
وی ادامه داد: فرایند فعالیت زباله سوز به چه شکل خواهد بود؟ پرسش ما این است که عملکرد زباله سوز به چه شکل خواهد بود؟
تقدیر از تیم عملیاتی شهرداری برای طی فرایند قراردادها
حبیب کاشانی خزانه دار شورا نیز ضمن تقدیر از تیم عملیاتی شهرداری برای طی فرایند قراردادها در چند ماه اخیر، اعلام کرد: حجم قراردادهای اعلام شده بین 12 تا 13 میلیارد یورو معادل 780 هزار میلیارد تومان است. برای اینکه مشخص شود آورده ما چه اندازه خواهد بود، باید به صورت شفاف گزارش داده شود.
وی افزود: مردم باید بتوانند این خدمات را لمس کنند؛ خواسته مردم ساخت هتل نیست. هتل ستاره دار به جهت امکانات آن نیست بلکه از لحاظ ارایه خدمات است که با فرهنگ ما تطابق ندارد.
کاشانی تاکید کرد: متاسفانه چون مطالب قطره چکانی دریافت می شود و استدلال ها کافی نیست، باید بعد از صحن شورا، تشکیل جلسه دهیم و موارد مجدداً مطرح شود.
سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران همچنین ضمن تقدیر از شهردار تهران برای ارایه ایده ها، اظهار کرد: پرسش ما این است که قراردادی که قطعیت پیدا کرده به چه موضوعی اختصاص دارد و ببینیم که با بودجه سال آینده تطابق دارد یا خیر؟
وی با بیان اینکه تمامی این موارد نیاز به لایحه دارد، گفت: قاعدتاً پیش از قطعی شدن قراردادها، باید لایحه آن در شورا تصویب می شد و اگر بعد از قرارداد، در شورا مورد مخالفت قرار بگیرد چیزی جز ضرر و زیان نخواهد داشت.
تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه برخی از این موضوعات از وظایف شهرداری نیست، گفت: اداره شهربازی و هتل و ساخت مسکن از وظایف شهرداری نیست و نحوه مشارکت در طرح ها باید مشخص شود. اگر قرار است بخشی دیگر سرمایه گذاری کند باید بدانیم و اگر قرار است شهرداری هتل داری کند باید مدل اقتصادی خود را اعلام کند.
وی همچنین تصریح کرد: 12 میلیارد یورو معادل 600 هزار میلیارد تومان است و اگر قرار است تهاتر انجام دهیم، تا چه اندازه قرار است شهر را بفروشیم تا تکمیل شود. ما بیش از 10 سال آینده را دیده ایم تا این ارقام تکمیل شود. ما نمی توانیم بگوییم تهاتر انجام می دهیم و دولت ارز تحویل دهد. خرید کالا بدون انتقال ارز ممنوع است.
بنابر اعلام سایت شهر، تشکری هاشمی با بیان اینکه ما مخالف امور مثبت نیستیم اما باید روال قانونی طی شود، گفت: ما نمی دانیم خطوط بی آرتی، ال آرتی و تراموا چه تغییری دارد و تمام این موارد باید در شورا مطرح شود تا بدانیم این موضوعات از اولویت های تهران به شمار می رود یا خیر؟ این گزارشات و ایده ها بسیار خوب است اما باید زمان بندی طرح های به قطعیت رسیده اعلام شود تا مردم نیز قانع شوند.
پایان خبر ام ویک
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "امیدواریم اتوبوس های داخلی سریعتر وارد چرخه شوند/ لزوم تطبیق قراردادهای شهرداری با بودجه 1403" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "امیدواریم اتوبوس های داخلی سریعتر وارد چرخه شوند/ لزوم تطبیق قراردادهای شهرداری با بودجه 1403"، کلیک کنید.