افزایش سرعت باد در زابل/ صدور هشدار سطح نارنجی دریایی شماره ۳ – خبرگزاری ام ویک | اخبار ایران و جهان

افزایش سرعت باد در زابل/ صدور هشدار سطح نارنجی دریایی شماره ۳ - خبرگزاری ام ویک | اخبار ایران و جهان

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ام ویک، افزود: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۱۹ کیلومتر در ساعت بامداد امروز جمعه، نهم شهریورماه، زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۱۰۰ متر کاهش داد.

وی ادامه داد: در شهرستان زهک نیز طی امروز، بیشینه سرعت باد به ۸۴ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا هزار و ۲۰۰ متر کاهش داد.

وی بیان کرد: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، شنبه و یکشنبه هفته پیش رو، در شمال استان وزش باد با شدت کمتر تداوم خواهد داشت.

ملاشاهی توصیه کرد: ساکنان مناطق تحت تأثیر، از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری و احتیاط در ترددهای جاده‌ای، محافظت از گلخانه‌ها و محصولات و عدم کار در ارتفاعات را در اولویت کاری خود قرار دهند.

صدور هشدار سطح نارنجی دریایی شماره ۳

این مسئول با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی دریایی شماره سه در استان، از احتمال تشکیل طوفان حاره ای، و متلاطم و طوفانی شدن دریای عمان در شنبه و یکشنبه، خبر داد.

وی اضافه کرد: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از جمعه تا اواخر وقت یک شنبه (۹ تا ۱۱ شهریور) برای دریای عرب و شرق دریای عمان رخداد رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و طوفانی شدن دریا پیش بینی می‌شود.

ملاشاهی بیان کرد: پیرو هشدار هواشناسی نارنجی شماره دو در روز چهارشنبه، هفتم شهریور ماه جاری و بر اساس آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره هواشناسی کم فشار فصلی صبح جمعه نهم شهریور در موقعیت ۲۳.۵ درجه شمالی و ۶۸.۴ درجه شرقی در فاصله ۸۵۰ کیلومتری سواحل چابهار تقویت شده و براساس پیش بینی مدل‌ها جوی عصر جمعه پتانسیل تقویت و تبدیل شدن به طوفان حاره ای را دارا است.

وی افزود: براساس مدل‌های فعلی مسیر حرکت آن به سمت غرب و شمال غرب و در روز شنبه مناطق شرقی دریای عمان هست و سپس یکشنبه به سمت جنوب غرب تغییر مسیر خواهد داد و دریای عمان شنبه و یکشنبه متلاطم و طوفانی انتظار می‌رود.

وی تاکید کرد: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، برای روز شنبه و یکشنبه برای برخی از مناطق ساحلی و نوار جنوب شرق استان، شرایط برای رگبار و رعدوبرق و آب گرفتگی معابر وجود دارد.

این مسؤول توصیه کرد: خودداری از تردد کشتی‌های تجاری و لنج‌های ماهیگیری به سمت دریای عرب و دریای عمان و انتقال شناورهای سبک به خشکی و مناطق امن و پیگیری اخبار هواشناسی و هشدارهای رسمی صادر شده توسط سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان طی این ایام در اولویت قرار گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: تغییرات احتمالی در هشدارهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش سرعت باد در زابل/ صدور هشدار سطح نارنجی دریایی شماره ۳ – خبرگزاری ام ویک | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش سرعت باد در زابل/ صدور هشدار سطح نارنجی دریایی شماره ۳ – خبرگزاری ام ویک | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.