اجرای 45 دستاورد علمی و پژوهشی توسط محققان پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی

رییس پژوهشگاه اقیانوس شناسی مطرح کرد؛

اجرای 45 دستاورد علمی و پژوهشی توسط محققان پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی

رییس پژوهشگاه اقیانوس شناسی گفت: تاکنون 45 دستاورد ارزشمند توسط پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری ام ویک، دومین نشست علمی «تشریح فعالیت های علمی در جنوبگان ایران» با محور ارایه گزارشی از فعالیت های علمی ملی و بین المللی انجام شده در پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی، روز سه شنبه15 اسفند ماه در محل همایش های این پژوهشگاه برگزار شد. 

در ابتدای این نشست علمی، مرتضی توکلی، رییس پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی، توضیحاتی در خصوص اهمیت حوزه اقیانوس شناسی و انجام تحقیقات علمی در این مناطق ارایه کرد و گفت: یکی از مهم ترین اهداف، بررسی مطالعات علمی در مناطق فرا زمینی است که به واسطه تحقیقات علمی مقدر شده اند. 

 وی درخصوص دستاوردهای علمی پژوهشگاه اقیانوس شناسی افزود: 45 دستاورد ارزشمند از جمله تاسیس دانشگاه های دریایی در کشور، تهیه اولین کشتی اقیانوس پیما برای این پژوهشگاه اجرایی شده است.

رییس پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی، به اقدامات آکادمیک صورت گرفته برای جذب و جمع آوری دستاوردهای پژوهشی اشاره کرد و گفت: براساس فراخوانی که وزارت علوم در همه دانشگاه ها و پژوهشگاه های مرتبط منتشر کرده است، از  تمام تحقیقات علمی در حوزه های مطالعات جنوبگان اعم از بررسی گونه های گیاهی و جانوری، بررسی علوم جوی این منطقه و غیره حمایت خواهد شد. 

توکلی در همین راستا اضافه کرد: تا 15 اردیبهشت سال 1403، سامانه ای برای ارایه پروپوزال های پژوهشگران طراحی شده است و افراد علاقه مند می توانند طرح های خود را ارسال کنند. 

وی ادامه داد: دو نگاه اساسی در حوزه تحقیقات علمی در ایران وجود دارد؛ چرایی و چگونگی.  در مسیر چگونگی منطقه جنوبگان، شناخت این منطقه تنها از طریق پدیدار شناسی ممکن می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اجرای 45 دستاورد علمی و پژوهشی توسط محققان پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اجرای 45 دستاورد علمی و پژوهشی توسط محققان پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی"، کلیک کنید.